Islamul, ca ultimul şi cel mai bun Mesaj de la Allah ,
urmăreşte să stabilească, prin principiile sale, un cadru juridic, un cod de
etică şi o societate ideală, în care să existe un echilibru între drepturile
individuale şi cele ale întregii societăţi. O modalitate de a atinge acest scop
este prin îndeplinirea nevoilor esenţiale ale indivizilor, fără a le
discredita, în niciun fel, pe cele colective. Dacă toţi membrii unei comunităţi
se bucură de drepturile lor legale la pace, linişte, libertate, ca şi de toate
drepturile generale care cuprind toate cerinţele fundamentale ale omului şi
toate acestea se află în echilibru cu bunăstarea întregii comunităţi, atunci
toţi oamenii vor avea posibilitatea de a trăi o viaţă rodnică, plină de mulţumire.
Acest tip de mulţumire este definită de către Mesagerul lui Allah (Pacea şi
binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!), care a spus:
„Oricine se trezeşte
dimineaţa cu sentimentul că se află în siguranţă în sânul comunităţii sale, al
cărui trup nu suferă din cauza niciunei boli şi care are mijloacele necesare de
trai pentru o zi întreagă este asemeni celui care stăpâneşte întreaga lume.” (Tirmidhi)
Islamul a formulat un sistem unic de drepturi şi
obligaţii, care prevede şi menţine următoarele cinci nevoi de bază ale fiinţei
umane:
● păstrarea
intactă a Religiei Divine (Islamul)
● protejarea
vieţii umane
● conservarea minţii
● păstrarea onoarei musulmanului şi a relaţiilor de
rudenie
● păstrarea şi onorarea drepturilor celor slabi
● păstrarea averii musulmanului.
Toate societăţile islamice au elaborat propriile sisteme
pentru a păstra aceste nevoi fundamentale ale omului şi vom discuta mai pe larg
aspectele unice ale sistemului Islamic. Însă, înainte de a discuta despre
aceste scopuri fundamentale mai în detaliu,vom face unele observaţii generale
despre adesea neînţelesul termen de «egalitate».
~extras din cartea "Drepturile omului în Islam" de dr. 'Abd Al-Karim bin 'Abd Ar-Rahman Ash-Sheha ~
http://islamhouse.com/ro/books/430793/
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu