duminică, 11 octombrie 2015

ISLAMUL ESTE RELIGIA MODERAȚIEI




Islamul este religia care iubeşte moderaţia, atât în aspectele lumeşti, cât şi în cele religioase. Allah Preamăreţul spune:

„Astfel Noi am făcut din voi o comunitate cumpătată, pentru ca să fiţi martori în legătură cu oamenii şi pentru ca Profetul să fie martor în legătură cu voi.(...)” [Traducerea sensurilor Coranului cel Sfânt, Surat Al-Baqara, 2:143]

Islamul este religia care uşurează. Profetul (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus:

„Allah nu m-a trimis să fac lucrurile dificile; dimpotrivă, m-a trimis ca învăţător pentru a face lucrurile mai uşoare.” (Muslim)

Învăţăturile sale cheamă musulmanii să încerce să facă lucrurile mai uşoare pentru ei ori de câte ori au posibilitatea. Profetul (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus:

„Aduceţi veşti bune şi nu îngreunaţi lucrurile oamenilor, mai degrabă faceţi lucrurile uşoare şi nu le îngreunaţi.” (Muslim)

 Islamul este religia toleranţei şi a blândeţii. ‘Aishah (Allah sa fie mulţumit de ea!), soţia Profetului (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!), a spus că un grup de evrei a venit la el (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) şi a spus:

„«Moartea fie asupra ta.» Profetul (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) le-a răspuns: «Şi asupra voastră!» ‘Aishah le-a spus: «Şi asupra voastră moartea şi blestemele.» Ea a spus: «Profetul lui Allah ‎‎(Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) mi-a spus: „Încet, ‘Aishah. Cu adevărat Allah iubeşte blândeţea în toate aspectele.” Am spus: „O, Mesager al lui Allah, nu ai auzit ce au spus?” Profetul ‎‎(Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!)mi-a spus: „Deja am spus: «Şi asupra voastră.»”  (Bukhari)

Islamul este religia care doreşte binele oamenilor. Profetul (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus:

„Cei mai buni oameni în faţa lui Allah sunt cei care aduc cele mai multe beneficii altora. Cele mai bune fapte în Faţa lui Allah sunt cele care aduc bucurie altui musulman, îi aduc un anumit sprijin, îi plăteşte o datorie sau potoleşte foamea altuia. Să merg cu un musulman pentru a-l ajuta cu nevoile sale îmi este mai drag mie decât să mă izolez pentru adorare într-o moschee timp de o lună. Oricui se abţine la mânie, Allah îi va ţine secretele ascunse. Oricui se opreşte atunci când se poate răzbuna, Allah îi va umple inima cu plăcere în Ziua Judecăţii. Oricui merge cu fratele lui musulman pentru a-şi rezolva problemele, până când acesta o face, Allah îi va face picioarele lui ferme în ziua în care picioarele oamenilor alunecă. Cu adevărat, proastele maniere strică faptele bune ale unei persoane, aşa cum oţetul strică mierea.” (Tabarani)

Islamul este religia care moderează. Allah Preamăreţul spune:

„Allah nu impune niciunui suflet decât ceea ce este în putinţa lui. El are ca răsplată ceea ce şi-a agonisit (faptele bune) şi împotriva lui ceea ce a dobândit (faptele rele) (...)” [Traducerea sensurilor Coranului cel Sfânt, Surat Al-Baqara, 2:286]

Toate poruncile din Islam sunt construite pe acest principiu. Profetul (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus:

„Orice v-am interzis, evitaţi. Şi orice v-am poruncit să faceţi, faceţi pe cât de mult este posibil, cu adevărat cei dinaintea voastră au fost pierduţi din cauza întrebărilor lor persistente şi a diferenţelor dintre ei şi Profeţii lor.” (Muslim)

Cea mai bună dovadă pentru aceasta este povestea companionului care a venit la Profet (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!):

„Un om a venit la Mesagerul lui Allah (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) şi a spus: «Sunt distrus, o, Mesager al lui Allah!» Profetul (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!)  a întrebat: «Ce anume te-a distrus?» El a spus: «Am avut relaţii intime cu soţia mea, într-o zi a lunii Ramadan.» Profetul (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a întrebat: «Ai posibilitatea să eliberezi un sclav?» El a răspuns: «Nu.» Profetul (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) l-a întrebat «Poţi ţine post două luni consecutiv?» El a răspuns: «Nu.» Profetul (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a întrebat: «Poţi să hrăneşti şaizeci de persoane sărace?» El a răspuns: «Nu.» Profetul (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus: «Atunci, aşează-te.» Un coş de curmale i-a fost adus Profetului (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) şi el i-a spus omului: «Împarte aceasta drept sadāqah (milostenie).» Omul a întrebat: «Cuiva mai sărac decât noi? Nu există nimeni în oraş mai sărac decât noi!» Profetul (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a râs (cu gura larg deschisă) până când molarii i s-au văzut şi a spus: «Du-te şi hrăneşte-ţi familia cu ele.» (Bukhari)

Toate poruncile şi actele de adorare în Islam au fost legiferate conform abilităţii persoanei, o persoană care nu este suprasolicitată. Un musulman poate fi chiar scutit de efectuarea unor acte de adorare, aşa cum este demonstrat de următoarele cazuri:

a. unul dintre stâlpii rugăciunii este acela că ea trebuie efectuată în picioare, dacă o persoană este capabilă să facă acest lucru. Dacă un musulman nu o poate face stând în picioare, atunci el poate sta pe un scaun, iar dacă nici astfel nu o poate face, atunci să stea întins pe o parte. Şi dacă nici aceasta nu este posibil, atunci să-şi facă rugăciunea prin gesturi.

b. dacă o persoană nu are suma minimă de bani în posesia sa, atunci nu este obligată să ofere zakāt-ul obligatoriu. Din contră, dacă o persoană este nevoiaşă sau săracă, îi este alocată o parte din zakāh.

c. musulmanul este scutit de post dacă este bolnav. Femeile sunt scuzate dacă sunt gravide sau dacă sunt în perioada ciclului menstrual sau în perioada postnatală.

d. musulmanul care nu este apt fizic sau financiar, este scutit de la a face pelerinajul (Hajj). Allah Preamăreţul spune:

„(...) Este o datorie a oamenilor faţă de Allah (să împlinească) Pelerinajul la această Casă, dacă au mijloacele pentru aceasta (...)” [Traducerea sensurilor Coranului cel Sfânt, Surat `Al-`Imran, 3:97]

Dacă o persoană se teme că va muri de foame, atunci îi este permis, în funcţie de nevoile sale, să mănânce şi să bea lucruri care sunt interzise în mod normal, precum porcul sau vinul. Allah Preamăreţul spune:

„Dar cel care a fost silit, fără să poftească şi fără să întreacă măsura, acela nu se încarcă de păcat (...)” [Traducerea sensurilor Coranului cel Sfânt, Surat Al-Baqara, 2:173]

~ extras din cartea "Mesajul Islamului" de dr. 'Abd Al-Karim bin 'Abd Ar-Rahman Ash-Sheha ~
http://islamhouse.com/ro/books/441682/

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.
 
;