duminică, 13 septembrie 2015

CONCEPŢIA GREŞITĂ CONFORM CĂREIA ISLAMUL S-A RĂSPÂNDIT PRIN FORŢĂ








O concepție greșită promovată de către dușmanii dreptății, cei care nu citesc cu imparțialitate sursele istorice, dar repetă mereu vechea propagandă, este acuzația falsă că islamul a fost răspândit prin forță. Diferite versete din Coranul cel Nobil infirmă această calomnie josnică. Allah Preaînaltul spune în Cartea Sa cel Glorioasă:
„Nu este silire la credință! Răzvedită este deosebirea dintre Calea cea Dreaptă și rătăcire, iar acela care se leapădă de Taghut (diavolii, idolii și toate falsele divinități) și crede în Allah, acela s-a prins de cea mai trainică toartă (Islamul), care nu se sparge niciodată. Și Allah este As-Samīʻ (Cel care aude toate), Al-ʻAlīm (Atoatecunoscătorul, Omniscientul).” [Surat Al-Baqara, 2:256]
Și El, Preaînaltul, spune:
„Și de-ar fi voit Domnul tău, toți cei de pe Pământ ar fi crezut laolaltă! Și oare tu îi silești pe oameni ca să fie credincioși?” [Surat Yunus, 10:99]
Și El, Cel Atotputernic, spune:
„Spune: «Adevărul vine de la Domnul vostru! Cine voiește să creadă și cine voiește să nu creadă!» Noi am pregătit pentru nelegiuiți un Foc ale cărui (flăcări) îi înconjoară din toate părțile, iar atunci când vor cere ei ajutor, li se va veni lor în ajutor cu o apă ca fierul topit, ce le va frige fețele. Cumplită băutură și cumplit sălaș!” [Surat Al-Kahf, 18:29]
Și Allah Cel Atoateștiutor spune:
„Iar de se vor întoarce ei, tu nu ești dator decât cu propovăduirea limpede.” [Surat An-Nahl, 16:82]
Și El, Cel Milostiv, spune:
„Aşadar, sfătuieşte-i (şi aminteşte-le) pe ei (o, Mohammed), căci, cu adevărat, tu eşti numai un sfătuitor (şi cel care le aminteşte),~ Tu nu eşti stăpânitor (cel care deţine controlul, conducător) peste ei (adică nu îi poţi forţa pe ei să creadă şi nu este niciun fel de silire în credinţă).”  [Surat Al-Ghashiya, 88:21-22]
Și El, Preaînaltul, spune:
„Spune: «Supuneți-vă lui Allah și supuneți-vă Trimisului Său!» Dacă ei se întorc, el răspunde doar pentru cele cu care a fost însărcinat, iar vouă vă revine răspunderea pentru cele cu care ați fost însărcinați. Iar de vă veți supune lui, veți fi călăuziți. Și nu-i revine Trimisului decât transmiterea limpede (a Mesajului).” [Surat An-Nur, 24:54]
Și El, Cel Atoateștiutor, spune:
„Și dacă vreunul dintre idolatri te roagă să-i dai adăpost, dă-i lui adăpost, pentru ca el să audă vorbele lui Allah, apoi ajută-l să ajungă la locul său de adăpost! Aceasta pentru că ei sunt un neam care nu știu.” [Surat At-Tawba, 9:6]
Aceste și multe alte versete din Coran, alături de învățăturile Tradiției Profetice, dovedesc clar faptul că nu este permisă în religie niciun fel de constrângere; nimeni, niciodată nu poate fi forțat împotriva voinței sale să se convertească la islam. Credința trebuie să vină din cunoaștere și voința liberă, bazată pe convingerea fermă și din inimă, urmată de cuvinte corecte și fapte bune.
Crezul Islamului, care este o declarație simplă, pe buze: „LĀ ILĀHA ILLA ALLAH” (Nu există alt dumnezeu în afară de Allah) nu este suficientă pentru confirmarea cuiva ca fiind credincios, însă, dacă este spusă cu un sâmbure de credință, atunci imediat devine musulman, după cum menţionează cu privire la beduinii care au susținut verbal, fără convingere fermă:
„Au zis arabii beduini: «Noi credem!» Spune: «Voi nu credeți! Ci ziceți: „Noi suntem supuși!”, fiindcă nu a intrat credința încă în inimile voastre! Și de veți arăta ascultare lui Allah și Trimisului Său, voi nu veți pierde nimic din faptele voastre!» Allah este Al-Ghafūr (Atoateiertătorul), Ar-Rahīm (Cel Îndurător).” [Surat Al-Hujurat, 49:14]
Este cunoscut faptul că nimeni nu poate fi forțat să schimbe ceea ce se află în adâncul inimii sale și că poate declara cu limba ceea ce nu se crede cu adevărat, însă acesta nu este islamul și nici credința islamică. Din această cauză, Allah  a spus următoarele despre cei care au fost siliți prin tortură să renunțe la credința în islam:
„Aceia care nu cred în Allah, după ce au crezut – afară de acela care este silit (să nu creadă), dar inima lui este netulburată întru credință – asupra acelora care și-au deschis inima necredinței va veni mânie de la Allah și ei vor avea parte de chin cumplit!” [Surat An-Nahl, 16:106]
Necredința apare prin deschiderea inimii spre a nu crede de bunăvoie și, de aici pornind, omul începe să vorbească urât, să comită fapte nelegiuite, răzvrătindu-se împotriva lui Allah și a Îndrumării revelate Mesagerului (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!), devenind un apostat după ce a fost musulman.
O altă acuzație, referitoare la cele de mai de sus, este aceea că islamul a fost răspândit prin forța armelor și prin luptă. Este un fapt bine stabilit că orice societate sau guvern, indiferent de felul acesteia, are nevoie de o forță de protecție pentru apărarea adepților săi, conservarea valorilor și răspândirea principiilor proprii, asigurarea aplicării corecte a legilor, la fel și pentru punerea în aplicare a executării pedepselor legale împotriva infractorilor și tuturor celor care se răzvrătesc împotriva sistemului. Este relatat în Tradiția Profetului (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!):
„Cu adevărat, Allah Poruncește cu autoritatea unui conducător, mai mult decât ceea ce El Poruncește cu Revelația Divină, Coranul.” (adică mai mult prin executarea pedepselor juste, decât prin „frica de Allah”, prin citirea Coranului) [Al-Hindi – Kanz Al-Ummal]
Să aruncăm o privire asupra primelor zile ale islamului, asupra răspândirii sale uimitoare în întreaga lume și să analizăm adevărul despre aceste acuzații în lumina informațiilor realității istorice. Trimisul lui Allah (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!), după ce a fost ales de către Allah să transmită Mesajul Său Divin, a rămas în orașul sacru, Mecca, timp de treisprezece ani, chemându-i pe oamenii din tribul Quraiș și pe cei ce vizitau orașul Mecca, la islam. El (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a fost însărcinat cu transmiterea Mesajul revelațiilor Coranului pe orice cale, confruntându-se cu acuzații false, calomnii, persecuții, hărțuiri, boicoturi, atacuri și agresiuni fizice brutale din partea poporului său. Toți cei care au crezut în el au suferit alături de el și, deoarece lui încă nu i s-a poruncit de către Allah să se apare înarmat, de violenţe și agresiuni, cei care l-au urmat au suferit cele mai dure forme de persecuții, abţinându-se și aderând la perceptele de activitatea misionară pașnică de răspândire a islamului. Mulți au fost torturați și câțiva au fost martirizați pentru credința lor în islam. Aceste suflete curajoase poartă mărturie pentru suferințele îndurate de cei care l-au urmat pe Profet (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) în această perioadă de încercări severe. Profetul (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a alinat rănile companionului său, Ammar ibn Yaser, și ale părinților lui (Allah să fie mulțumit de ei!), care, în cele din urmă, au devenit primii martiri ai islamului, prin cuvintele:  
„Fii răbdătoare, o, familie a lui Yaser! Paradisul va fi lăcașul vostru pentru totdeauna.”  (Al-Hakim)
Profetul Mohammed (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) le-a permis companionilor săi (Allah să fie mulțumit de ei!), care doreau să se salveze de această opresiune și tortură, să emigreze în Etiopia. Ei au căutat refugiu sub tutela regelui –  Najashi (Negus), care, în cele din urmă, a acceptat islamul. Chiar și în aceste condiții cumplite, Allah Cel Milostiv şi Înțelept i-a Poruncit Profetului Mohammed (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) să fie răbdător și tolerant cu poporul său atunci când transmite Mesajul. Există nenumărate exemple despre mila, generozitatea și compasiunea lui enormă în fața acestor agresiuni și violente continue. Profetul  (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) și companionii săi (Allah să fie mulțumit de ei!) au rămas fermi în credința lor și în transmiterea Mesajului islamului, în ascultarea Poruncilor lui Allah, urmând Îndemnul Său din Coranul cel Sfânt:
„Deci rabdă, așa cum au răbdat cei statornici dintre Trimiși și nu cere să vină degrabă asupra lor! Și în Ziua când vor vedea ce li se promite, atunci li se va părea că nu au rămas (pe Pământ) decât un ceas dintr-o zi. Iată o vestire! Și oare cine să fie nimiciți, afară de neamul de nelegiuiți?” [Surat Al-'Ahqaf, 46:35] 
Totuși, Profetul Mohammed (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) se ruga pentru îndrumarea celor care i-au fost potrivnici, spunând:   
„O, Allah! Iartă-l pe poporul meu, pentru că el nu știe!”  (Bukhari) 
 Profetul (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!), în această perioadă a opresiunilor suferite din cauza transmiterii Mesajului Divin oamenilor din Mecca, a căutat un trib care să-l protejeze și să-l ajute atunci când se prezintă pe el însuși și Misiunea sa oamenilor sau triburilor care vizitează Mecca, în piețele și marele locuri de întâlnire ale orașului. S-a întâmplat ca un grup de oameni din orașul Yatrib (cunoscut astăzi sub numele de Medina – „Orașul Profetului”) să creadă în Mesajul islamului și să-i ofere Profetului (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) angajamentul lor de credință în sprijinirea și apărarea lui, de asemenea, să ofere protecția averii, onoarei, integrității lui și a celor care-l urmează, în cazul în care Profetul (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) împreună cu companionii săi (Allah să fie mulțumit de ei!) ar căuta refugiu în orașul lor, Yatrib. Acest lucru a coincis cu perioada în care persecuțiile din Mecca au ajuns într-un stadiu critic și grav, iar liderii tribului Quraiș conspirau să-l ucidă pe Mesagerul lui Allah (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!). Emigrarea Profetului (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) la Medina a fost un eveniment de cotitură în istoria islamului, iar aici a fost construită Moscheea Profetului  și totodată s-a extins și întărit sentimentul de fraternitate în rândul musulmanilor, punându-se bazele statului musulman sub îndrumarea directă a Profetului (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!).
Trebuie reținut faptul că Profetul Mohammed (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) și companionii lui (Allah să fie mulțumit de ei!) nu au vărsat vreodată vreo picătură de sânge ca pedeapsă pentru anii lungi de persecuție din orașul Mecca, deoarece Profetului (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) nu i s-a poruncit să lupte, ci, mai degrabă, să fie răbdător și perseverent. Confruntarea și ostilitățile armate din partea musulmanilor nu au început până în cel de al doilea an după emigrarea de la Mecca la Medina, atunci când tribul Quraiș, temându-se pentru dominația sa, a continuat pe calea persecuției încercarea de împiedicare a transmiterii Mesajului islamului și aceasta s-a întâmplat  doar atunci când toate căile pașnice de conciliere s-au epuizat.
Deoarece oraşul Medina se afla în drumul caravanelor comerciale ale tribului Quraiș care mergeau spre Marea Sirie, prima confruntare a avut loc atunci când Trimisul lui Allah (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a oprit caravana comercială condusă de nobilul Abu Sufiyan, din tribul Quraiș. Profetul (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a intenționat să impună un fel de sancțiune economică tribului Quraiș pentru a-i permite să răspândească în pace credința islamică, în mod liber, precum și pentru a-i compensa pe credincioși pentru proprietățile, bunurile și bogățiile care le-au fost confiscate de către tribul Quraiș, în Mecca, înaintea emigrării la Medina. Caravana a scăpat din ambuscadă, dar, după ce au aflat de incident, liderii tribului Quraiș au pregătit o armată relativ numeroasă și bine echipată care să-i atace pe musulmani. Astfel, prima bătălie decisivă a avut loc la Badr, unde armata musulmană formată doar din 313 luptători slab dotați a învins armata arogantă a celor din tribul Quraiș printr-o înfrângere decisivă și umilitoare.
Allah Preaînaltul, Cel Suprem, descrie motivele acestei bătălii și a celor care au urmat: 
„Pe aceia care au fost scoși din căminele lor pe nedrept, pentru că ei au zis: «Domnul nostru este Allah!» Și de nu i-ar opri Allah pe oameni, pe unii prin alții, ar fi dărâmate chilii, biserici, sinagogi și moschei în care numele lui Allah este pomenit atât de mult. Allah îi ajută neîndoielnic aceluia care-L ajută pe El. Allah este Al-Qauiy (Cel Puternic), Al-ʻAzīz (Invincibilul, Cel Atotputernic). ~ Aceștia (sunt) cei care - dacă Noi le dăm putere pe Pământ - împlinesc rugăciunea (as-salāh), achită dania (az-zakāh), poruncesc ceea ce este drept și opresc de la ceea ce este neîngăduit. Iar sfârşitul (tuturor lucrurilor) Îi aparține lui Allah.” [Surat Al-Hajj, 22:40-41]
Și Allah Cel Înțelept spune: „Și ce este cu voi de nu luptați pe Calea lui Allah, și pentru bărbații, femeile și copiii slabi care zic: «Doamne! Scoate-ne pe noi din cetatea asta cu neam nelegiuit și dă-ne nouă din partea Ta un ocrotitor și dă-ne nouă din partea Ta un ajutor!».” [Surat An-Nisa', 4:75]
Și Allah Preaînaltul spune: „Luptați pe Calea lui Allah împotriva acelora care se luptă cu voi, dar nu începeți voi lupta, căci Allah nu-i iubește pe cei care încep lupte!” [Surat Al-Baqara, 2:190]
În toate bătăliile pe care le-au purtat și în toate victoriile pe care Trimisul lui Allah (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) și companionii săi (Allah să fie mulțumit de ei!) le-au obținut în perioada de douăzeci și trei de ani de Misiune profetică în Mecca și apoi la Medina, au fost ucise doar 375 de persoane. În al nouălea an Hijri (după emigrare), cunoscut sub numele de „anul delegațiilor”, Profetul (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) s-a întâlnit cu aproximativ o sută de delegații ale diferitelor triburi din întreaga Peninsulă Arabică, pentru discuții și negocieri. Profetul (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) le-a întâmpinat cu generozitate și noblețe, răspunzând tuturor întrebărilor și preocupărilor legate de crezul islamic (ʻaqīdah) și de Legislația islamică (Shariʻah). Majoritatea lor a fost impresionată și convinsă de chemarea Profetului (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) și a acceptat islamul. Mesagerul lui Allah (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!), de asemenea, a trimis scrisori marilor lideri din regiune, chemându-i la acceptarea Mesajului lui Allah, așa cum va fi menționat în cele ce urmează.
În timpul vieții Profetului (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) și imediat după aceea, întreaga Peninsulă Arabică a fost, pentru prima dată în istorie, unificată sub aceeași lege a egalității și a dreptății a l şi a religiei Divine. Majoritatea arabilor a acceptat islamul, de bună voie și în masă, după ascultarea Coranului și văzând exemplul Profetului (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!), Sunnah (Tradiția profetică) sa și pe cel al companionilor săi (Allah să fie mulțumit de ei!), cunoscând sistemul islamic, cu excepția câtorva negociatori din rândul evreilor și creștinilor, cărora li s-a permis să rămână în credința lor, pe teritoriul statului musulman, stipulându-se în contract  drepturile și obligațiile lor, precum: plata taxei jizyah în schimbul protecției statului și neparticiparea lor la serviciul militar. Într-adevăr, această schimbare revoluționară a fost o realizare miraculoasă, având în vedere și efectul său de durată în întreaga lume, dar știm că Allah Cel Preaînalt Oferă victoria cui Dorește El.
Califii cei drept călăuziţi, companionii (Allah să fie mulțumit de ei!) și predecesorii cei drepți au urmat exemplul Profetului Mohammed (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) și după moartea sa, apărând statul musulman de dușmani, cucerind imperiile tiranice înconjurătoare, care amenințau existența sa, și au răspândit islamul prin stăruința lor în credință și activitate misionară, precum și prin calitatea lor morală excelentă. Acești oameni nu au fost egali ca număr sau echipament militar, pregătire și competență militară cu oamenii pe care i-au învins, însă vitalitatea credinței și superioritatea lor morală au cucerit inimile și mințile oamenilor de rând, înainte de a exista nevoia de a învinge armatele corupte și tiranice, a căror asuprire a fost de nesuportat de către masele largi ale populației. 
Unul dintre noii convertiți (revertiţi) la islam, din timpul nostru, Bashir Ahmad, a spus reflectând asupra acestei teme:
Una dintre problemele cele mai enigmatice pentru mine și una dintre preocupările mele cele mai serioase, înainte de a accepta islamul și a îmbrățișa acest mod de viață, a fost că noi, creștinii, susținem că islamul a fost răspândit prin sabie. De aceea, mi-am pus următoarea întrebare: «Dacă această afirmație este adevărată, de ce atunci putem vedea că și în prezent mulți oameni, din fiecare colț al lumii, continuă să adere la islam, îmbrățișând și acceptând acest mod de viață? De ce putem vedea oameni îmbrățișând islamul, zi de zi, fără nicio o constrângere sau forțați de cineva?»” [Citat din Dr. Imad-du-Din Khalil: Ce se spune despre islam?, p.295]
Norman A. Daniel spune cu privire la originea fabricării acestui mit:
„(...)Occidentul a format un canon, mai mult sau mai puțin invariabil de convingeri despre islam, care a decis, pentru el însuși, ceea ce a fost islamul... Cel mai important lucru adoptat de Occident... i-a oferit creștinătății respectul de sine în relația cu o civilizație în mai multe feluri superioară.” [„Islamul și Occidentul”, p. 270]
De Lacy O'Leary comentează această falsitate:
„Cu toate acestea, istoria arată clar că legenda musulmanilor fanatici, măturând prin întreaga lume și forțând acceptarea islamului cu sabia pentru popoarele cucerite, este unul dintre miturile cele mai fantastice și absurde pe care istoricii l-au reluat vreodată.” [Islamul la răscruce de  drumuri, Londra, 1923, p.8]
Dr. Gustav Le Bon afirmă în cartea sa, Civilizația arabilor [p.127-128]:
„Forța nu a fost vreodată un element în răspândirea învățăturilor coranice, arabii lăsându-i mereu pe cei pe care i-au cucerit să-și exercite liberi convingerile religioase. Dacă s-a întâmplat ca unele popoare creștine să îmbrățișeze islamul și să adopte limba arabă ca limbă a lor, a fost în principal ca urmare a diferitelor tipuri de justiție din partea învingătorilor arabi cu care nemusulmanii nu au fost obișnuiți. Aceasta s-a întâmplat, de asemenea, ca urmare a toleranței și a clemenței islamului, care au fost necunoscute altor religii.” [Citat din Dr. Imad-du-Din Khalil: „Ce se spune despre islam?” p.314]
De asemenea, el a mai spus: „...primii califi...au fost remarcabili în felul lor de a trata oamenii din Siria, Egipt, Spania și orice altă țară pe care au cucerit-o, lăsându-i să practice legile, regulile, și convingerile lor religioase, impunându-le doar o mică parte din taxa jizyah în schimbul protecției lor și menținerea păcii între ei. Într-adevăr, aceste națiuni n-au cunoscut cuceritori mai milostivi și mai toleranți decât arabii.”
În cazul în care islamul ar fi fost răspândit ca o consecință a războaielor impuse musulmanilor de către dușmanii care amenințau supraviețuirea lor, a cuceririlor regimurilor opresive și corupte, acest lucru este unic și necunoscut în istorie, mai ales în comparație cu alte civilizații. Ceea ce este unic cu privire la cuceririle islamice este că acestea sunt, în general, eliberatoare de sub opresiune, la fel ca în răspunsurile celebre ale companionilor Profetului (Allah să fie mulțumit de ei!) pe care le-au dat împăratului Persiei, atunci când el i-a întrebat ce au adus musulmanii teritoriilor lui, așa cum a fost menționat în cărțile de istorie:
 „Allah ne-a trimis să luăm cu noi pe oricine dorește dintre sclavii oamenilor, pentru a-L servi și a-L adora pe Allah, de la un capăt al acestei lumi spre întreaga ei întindere (pe care islamul o aduce atât pentru această lume, cât și pentru Viața de Apoi) și de la nedreptatea căilor acestei vieți (a conducătorilor lumești) la dreptatea islamului.” [Ibn Kathir, „Bidaya wa Nihaya”]
În contrast direct cu multe exemple de masacre, violuri, jafuri, și nedreptăți în istorie, menționate în introducere cu privire la cuceririle islamice timpurii, nu vom găsi asemenea relatări.
În comparație directă cu cele de mai sus, să luăm câteva pasaje din Sfânta Scriptură și să citim ceea ce consideră evreii și creștinii cu privire la călăuzirea Sacră și Divină, cu privire la desfășurarea războiului pe care i-au condus, pe vremuri, la expansiuni și cuceriri.
Citim în  Deuteronom: „Când te vei apropia de o cetate ca să te bați împotriva ei, s-o îmbii cu pace. ~ Dacă primește pacea și-ţi deschide porțile, tot poporul care se va afla în ea să-ţi dea bir și să-ţi fie supus. ~ Dacă nu primește pacea cu tine și vrea să facă război cu tine, atunci s-o împresori. ~ Și după ce Domnul Dumnezeul tău o va da în mâinile tale, să treci prin ascuţişul sabiei pe toți cei de parte bărbătească. ~ Dar să iei pentru tine nevestele, copiii, vitele și tot ce va mai fi în cetate, toată prada, și să mănânci toată prada vrăjmașilor tăi, pe care ţi-i va da în mână Domnul Dumnezeul tău. ~ Așa să faci cu toate cetățile care vor fi foarte departe de tine și care nu fac parte din cetățile neamurilor acestora. ~ Dar în cetățile popoarelor acestora, a căror ţară ţi-o dă ca moştenire Domnul Dumnezeul tău, să nu laşi cu viață nimic care suflă. ~ Ci să nimiceşti cu desăvârşire popoarele acelea, pe htiţi, pe amoriţi, pe canaaniţi, pe fereziţi, pe heviţi și iebusiţi, cum ţi-a poruncit Domnul Dumnezeul tău…” [Biblia, Deuteronom 20:10-17]
Despre cucerirea orașului Ierihon și soarta locuitorilor indigeni citim:
„Poporul a scos strigăte, și preoții au sunat din trâmbițe. Când a auzit poporul sunetul trâmbiței, a strigat tare, și zidul s-a prăbușit; poporul s-a suit în cetate, fiecare drept înainte. Au pus mâna pe cetate ~ și au nimicit-o cu desăvârșire, trecând prin ascuțișul sabiei tot ce era în cetate, bărbați și femei, copii și bătrâni, până la boi, oi și măgari.” [Biblia, Iosua, 6:20-21]
În orașele Macheda și Libna, ei au făcut la fel ca și în Ierihon:
„Iosua a luat Macheda chiar în ziua aceea și a trecut-o prin ascuțișul sabiei; a nimicit cu desăvârșire pe împărat, cetatea și pe toți cei ce se aflau în ea; n-a lăsat să scape niciunul, și împăratului din Macheda i-a făcut cum făcuse împăratului Ierihonului.” [Biblia, Iosua, 10-28]
Citim un pasaj uimitor în Evanghelia lui Matei despre, o declarație a lui Isus (Pacea fie asupra sa!):
„Să nu credeți că am venit s-aduc pacea pe Pământ; n-am venit să aduc pacea, ci sabia.” [Biblia, Matei 10:36;  a se vedea şi  Luca 22:36]
Ce este această sabie? Cine are autoritatea să o ridice? Acest lucru nu este clar și este aprig contestat. Poate că va fi ridicată la a doua venire a lui Isus (Pacea fie asupra sa!).
Până la împăratul Constantin, primii creștini au fost o minoritate persecutată, aparent angajată la non-violență, așteptând revenirea sa iminentă, iar, ulterior, atunci când creștinismul trinitarian a devenit religia oficială a statului în epoca de după Constantin, sabia a fost sudată de stat, iar conducătorii creștini, de-a lungul istoriei, au condus numeroase războaie și cuceriri în numele religiei. Principiul creștin de supunere față de oricare autoritate la putere se bazează pe pretinsa declarație al lui Isus (Pacea fie asupra sa!):
„Dați-i Cezarului ceea ce este al Cezarului.”
 Aceasta a fost din ce în ce mai extinsă de către teologii creștini, pentru a raționaliza și legitima dreptul Divin al statului și, mai apoi, norma națională și seculară care are la bază doctrina pauliană, așa cum a fost păstrat în decretul său:
„Oricine să fie supus stăpânirilor celor mai înalte; căci nu este stăpânire care să nu vină de la Dumnezeu. Și stăpânirile care sunt, au fost rânduite de Dumnezeu.” [Biblia, Romani, 13:1]
Evenimentele și declarațiile prezentate mai sus vor fi comparate cu unele dintre îndrumările din Cartea lui Allah, Coranul, și din Tradiția Profetului Mohammed (Pacea și binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!), Sunnah, pentru a oferi mai multe dovezi cu referire la faptul că într-adevăr islamul este religia păcii, în ciuda faptului că unii musulmani nesupuși au deformat, prin cuvinte și fapte, imaginea islamului și în ciuda propagandei veninoase, a dezinformării defăimătoare și ridicole, fabricate și răspândite de către dușmanii islamului, în cruciada lor împotriva islamului și a musulmanilor.
Noi nu negăm că unele aberații și nedreptăți au fost făcute ocazional de către unii musulmani, dar dovezile istorice sunt dovada noastră, după cum am scris mai sus. Conform acestor dovezi, ar fi pertinentă menționarea mai multor exemple, atâta timp cât ei generalizează. Cuceritorii creștini ai Ierusalimului au masacrat toți locuitorii evrei și musulmani, în timp recucerirea Ierusalimului de către Salāh Ad-Dīn Al-Ayubi stă ca un exemplu demn de remarcat de mărinimie și generozitate. De asemenea, putem observa contrastul dintre Andaluzia (Spania musulmană) și Anatolia (Asia Mică). Creștinii, în timpul Inchiziției infame,  au expulzat musulmanii și evreii din Spania, i-au tras prin sabie sau i-au obligat să se convertească la creștinism, o paradigmă a tratamentului la care erau supuși musulmanii sub conducerea creștină. În aceeași epocă, atunci când musulmanii au ocupat cea mai mare parte a pământurilor deținute de turci, azi Turcia, au fost mult mai toleranți și ca o dovadă, până în ziua de astăzi, Scaunul Bisericii Ortodoxe este la Istanbul (cucerirea Constantinopolului).
Ilustrul orientalist sir Thomas Arnold respinge propaganda defăimătoare la adresa islamului, spunând:
„(...) noi nu am auzit nimic despre vreo încercare organizată de forțare a acceptării islamului privind populația nemusulmană sau de vreo persecuție sistematică destinată eradicării religiei creștine. În cazul în care califii ar fi ales să adopte alt curs al acțiunilor, puteau să spulbere creștinismul, la fel de ușor cum au izgonit Ferdinand și Isabella islamul din Spania, sau cum a interzis Ludovic al XIV-lea protestantismul în Franța, sau că evreii au fost ținuți în afara Angliei timp de 350 de ani. Bisericile din Asia au întrerupt orice fel de comunicare cu restul lumii creștine, în interiorul căreia nu se găsea nimeni care să ridice un deget pentru religia lor, considerată a fi eretică. Deci, supraviețuirea acestor Biserici până în zilele noastre este ea însăși o dovadă puternică a atitudinii tolerante, generale, a guvernelor mahamedane în relația cu ei.” [Sir Thomas W. Arnold: „Propovăduind islamul, o istorie a răspândirii credinței musulmane”, Londra, 1896, p. 80] 
Realitatea nefericită a istoriei este că tendințele istorice europene, mai mult decât cele islamice, au ajuns să domine lumea și că reacțiile împotriva neîncetatelor războaie religioase dintre sectele creștine ale Europei au creat patul germinativ pentru nașterea secularismului, umanismului, naționalismului, ateismului european modern și vedem că aceste tendințe sunt rădăcinile calamității politice și socio-economice majore, care tulbură lumea în această zi.


~ extras din cartea: "Islamul este religia păcii" de dr. `Abd Ar-Rahman bin Al-Karim Ash-Sheha ~ 


http://islamhouse.com/ro/books/430791/

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.
 
;