miercuri, 30 iulie 2014

CUM NE CONCENTRĂM ÎN RUGĂCIUNE?








      Prin Sunnah Profetului, salla Allahu aleihi wa sallam, primim următoarele îndemnuri:
      1. Vino devreme la Rugăciune și pregătește-te să te concentrezi.
     Repetă adhan-ul după mu'adhin și, după adhan, rostește ruga prescrisă. Fă du'a, între adhan și iqama. Fă-ți abluțiunea corect, spălându-ți gura și îmbracă cele mai bune haine.

      2. Străduiește-te să câștigi întreaga răsplată, pentru Rugăciunea ta.
     Abu Bakr ibn Iyaas spunea: 
     "L-am văzut pe Habib ibn Thabit în sujud. Dacă l-ai fi văzut, ai fi crezut că este mort (datorită prosternării prelungite)."

      3. Reflectează la versetele și la pomenirile din timpul Rugăciunii.
    Gândește-te la înțelesul versetelor pe care le reciți. Oare nu este dureros, să vezi cum unii împlinesc Rugăciunea, zeci de ani și încă nu cunosc înțelesul la ceea ce spun? Coranul a fost revelat pentru a reflecta asupra lui!
      Allah subhanahu wa ta'ala spune:
     "[Iată] o Carte binecuvântată, pe care Noi ți-am trimis-o, pentru ca ei să ia aminte la versetele ei și pentru ca cei care au pricepere să chibzuiască!" [Surat Sad, 38:29]

      4. Roagă-te în grup. Allah subhanahu wa ta'ala poruncește:
     "Împliniți Rugăciunea, dați Dania și prosternați-vă laolaltă cu cei care se pleacă!" [Surat Al-Baqara, 2:43]

     5. Nu uita niciodată Rugăciunile voluntare, mai ales pe cele pe care Profetul, salla Allahu aleihi wa sallam, le împlinea în mod constant, adică Witr și Sunnah Rugăciunii de Fajr.

     6. Nu te grăbi în Rugăciune.
     Nu grăbi Rugăciunea și nu îngădui ca ea să devină acțiunea ta zilnică, cea mai lipsită de valoare.
     Ibn Wahb spunea: 
     "L-am văzut pe At-Thowri, lângă Ka'aba. După Maghrib, el se ridica pentru Rugăciune și apoi se prosterna. El nu se ridica din acea prosternare, până ce nu auzea adhan-ul pentru Isha."

      7. Află că Allah subhanahu wa ta'ala răspunde Rugăciunii tale.
       Profetul, salla Allahu aleihi wa sallam, spunea:
      "Allah Preaînaltul a spus: «Am împărțit Rugăciunea între Mine și robul Meu, în două jumătăți și robul Meu să primească ceea ce a cerut.» [Din Surat Al-Fatiha]. Când robul spune: «Laudă lui, Allah, al lumilor Stăpânitor», Allah spune: «Robul Meu M-a lăudat.» Când robul spune: «Cel Milostiv, Îndurător», Allah spune: «Robul Meu M-a preamărit.» Când robul spune: «În Ziua de Apoi Stăpânul Cârmuitor», Allah spune: «Robul Meu M-a slăvit.» Când robul spune: «Numai pe Tine Te adorăm, numai la Tine cerem ajutor», Allah spune: «Aceasta este între Mine și robul Meu, și robul Meu va primi ceea ce a cerut.» Când robul spune: «Pe drumul drept Tu fii-ne Călăuzitor, drumul celor cu care fost-ai Tu dăruitor, nu al celor pe care Tu Te-ai mâniat, nici al rătăciților», Allah spune: «Toate acestea sunt pentru robul Meu și robul Meu va avea ceea ce a cerut.»" (relatat de Muslim)

       8. Roagă-te cu o barieră (sutra) în fața ta și roagă-te aproape de ea. Un alt lucru care te poate ajuta să ai khushu (concentrare) este să te obișnuiești să ai întotdeauna o sutra și să te rogi aproape de ea. Aceasta îți va îngusta raza vederii, te va proteja de Sheitan, audhu billeh, și va împiedica oamenii să treacă prin fața ta, lucru care îți distrage atenția și micșorează răsplata Rugăciunii.
       Profetul, salla Allahu aleihi wa sallam, spunea:
      "Atunci când unul dintre voi se roagă, să se roage cu o sutra în fața sa și să se roage aproape de ea." (relatat de Abu Dawud)

      9. Caută adăpost la Allah subhanahu wa ta'ala împotriva lui Sheitan, audhu billeh.
       Profetul Mohammed, salla Allahu aleihi wa sallam, ne-a învățat cum să ne ferim de șoaptele lui Sheitan, audhu billeh.
       Abu Al-'As, radhi Allahu anhu, a relatat că a spus:
       "«O, Trimis al lui Allah, Sheitan mă întrerupe când mă rog și mă încurc în recitare.» Trimisul lui Allah, salla Allahu aleihi wa sallam, a spus: «Acesta este un Sheitan al cărui nume este Khanzab. Dacă tu îi simți prezența, caută adăpost la Allah, împotriva lui și scuipă (uscat), spre stânga ta, de 3 ori.» Abu Al-As spuse: «Am făcut întocmai și Allah l-a îndepărtat de mine.»" (relatat de Muslim)

       10. Roagă-te ca și cum ți s-ar fi spus că, după această Rugăciune, te vei întoarce la Allah subhanahu wa ta'ala.
        Abu Bakr Al-Muzani spunea: 
      "Dacă vrei ca Rugăciunea ta să-ți aducă un beneficiu, să-ți spui: «După această Rugăciune, voi muri.»"



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.
 
;