vineri, 18 septembrie 2015

STÂLPII CREDINŢEI ISLAMICE: CREDINŢA ÎN MESAGERI




Musulmanul trebuie să creadă că Allah i-a ales pe cei mai buni dintre oameni pentru a fi Mesageri, trimiţându-i creaţiei Sale cu legi specifice: să Îl adore şi să I se supună lui Allah şi să stabilească religia şi Unicitatea Sa. Allah Preaînaltul:

„Şi Noi nu am trimis înaintea ta niciun Profet fără să nu-i revelăm lui: «Nu există altă Divinitate în afară de Mine, deci adoraţi-Mă pe Mine!»” [Surat Al-'Anbiya', 21:25]

El, Preamăreţul, le-a poruncit Mesagerilor Săi să transmită oamenilor Mesajul Său, pentru ca ei să nu aibă nicio dovadă împotriva lui Allah după ce El i-a trimis pentru ei.

Ei sunt purtătorii frumoasei veşti a Mulţumirii lui Allah şi a Paradisului Său, care este rezervat pentru cei care cred în ei şi în învăţăturile lor:

„Noi nu-i trimitem pe Trimişi decât ca vestitori de bine şi prevestitori, iar aceia care cred şi îndreaptă (faptele lor) nu au a se teme şi nici nu vor fi mâhniţi. ~  Însă pe cei ce ţin drept mincinoase Semnele Noastre îi va atinge chinul, pentru că ei săvârşesc nelegiuiri.” [Surat Al-'An'am, 6:48-49]

Sunt mai mulţi Profeţi şi Mesageri, nimeni cu excepţia lui Allah nu cunoaşte numărul lor exact. Allah Preaslăvitul spune:

„Noi am trimis Trimişi şi mai înainte de tine. Despre unii dintre ei ţi-am povestit, iar despre alţii dintre ei nu ţi-am povestit. Şi nu i-a fost dat nici unui Trimis să vină cu un semn, decât cu Îngăduinţa lui Allah. Când Porunca lui Allah va veni, se va judeca întru dreptate şi atunci vor pierde cei care spun minciuni.” [Surat Ghafir, 40:78]

Musulmanul trebuie să creadă în toţi Profeţii şi Mesagerii şi în faptul că ei au fost oameni, nu fiinţe supranaturale. Allah Preaînaltul spune:

„Noi nu i-am făcut pe ei nişte trupuri care nu mănâncă hrană şi ei nu au fost veşnici.” [Surat Al-'Anbiya', 21:8]

Allah Preamăreţul spune despre Mohammed (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!):

„Spune: «Ci eu sunt doar un om, ca şi voi! Şi mi s-a revelat mie că Domnul vostru este un Domn Unic! Acela care nădăjduieşte să-L întâlnească pe Domnul său să săvârşească fapte bune şi să nu asocieze pe nimeni altcineva la adorarea Domnului său!»” [Surat Al-Kahf, 18:110]

Şi despre Isus (Pacea fie asupra sa!):

„Mesia, fiul Mariei, nu este decât un Trimis, asemenea Trimişilor de dinainte de el, iar mama lui este o femeie cu evlavie adevărată. Amândoi mâncau bucate (de rând). Priveşte ce semne învederate le trimitem Noi şi apoi priveşte cum sunt ei îndepărtaţi (de la ele)!” [Surat Al-Ma'idah, 5:75]

Profeţii şi Mesagerii (Pacea fie asupra lor!) nu au atribute asemănătoare cu ale lui Allah. Ei nu pot extinde beneficii şi nici nu pot face vreun rău, nu au niciun control asupra Universului şi nici nu pot face ceea ce doresc şi nu pot face ceva care este numai în putinţa lui Allah. El, Preaslăvitul, spune:

„Spune: «Eu nu stăpânesc niciun folos pentru mine şi nicio stricăciune, în afară de ceea ce Voieşte Allah. Dacă eu aş fi ştiut necunoscutul, aş avea prisosinţă de bunuri şi nu m-ar atinge răul. Dar eu nu sunt decât un prevestitor şi un binevestitor pentru oamenii care cred.»” [Surat Al-'A'raf, 7:188]

Ei au îndeplinit ceea ce le-a fost încredinţat şi au transmis Mesajul lui Allah. Ei au cunoştinţe vaste şi sunt cele mai credincioase dintre creaţii. Allah Preaînaltul i-a ferit de minciună şi trădare:

„Am trimis Noi Profeţi şi mai înainte de tine. Şi le-am dat lor soaţe şi urmaşi. Însă niciun Trimis nu a putut să aducă vreun Semn decât cu Voia lui Allah. Şi fiecare soroc a fost scris într-o Carte.” [Surat Ar-Ra'd, 13:38]

Dacă un om crede într-un Mesager şi nu crede în altul, atunci comite un act de necredinţă şi nu mai poate fi considerat a fi musulman. Allah Preaslăvitul spune:

„Aceia care nu cred în Allah şi în Trimişii Săi şi vor să-l separe pe Allah de Trimişii Săi, zicând: «Noi credem în unii dintre ei, dar nu credem în alţii» şi voiesc să găsească un drum de mijloc, ~ Aceia sunt în adevăr necredincioşi şi pentru cei necredincioşi am pregătit Noi osândă ruşinoasă.” [Surat An-Nisa', 4:150-151]

Coranul a menţionat numele a douăzeci şi cinci de Profeţi şi Mesageri:

„Aceasta este dovada pe care am dat-o Noi lui Avrām împotriva neamului său. Noi îi ridicăm cu trepte pe cei pe care voim. Domnul Tău este Hakīm (Înţelept), ‘Alīm (Atoatecunoscător, Omniscient). ~ Şi Noi i-am dăruit lui pe Isāc şi pe Iacob şi pe amândoi i-am călăuzit - Şi pe Noe l-am călăuzit Noi încă şi mai înainte - şi printre urmaşii săi sunt David, Solomon, Iov, Iosif, Moise şi Āron - şi astfel îi răsplătim Noi pe cei care fac bine -; ~ Şi Zaharia, Ioan, Isus Şi Elie - toţi fiind printre cei cuvioşi! ~ Şi Ismail, Eliseu, Iona şi Lot - pe toţi i-am preales Noi deasupra tuturor lumilor (seminţiilor)!” [Surat Al-'An'am, 6:83-86]

Allah Preaslăvitul spune despre Profetul Adam (Pacea fie asupra sa!):

„Allah i-a ales pe Adam, pe Noe, familia lui Avrām şi familia lui ‘Imran peste toate lumile (din vremea lor).” [Surat 'Al-'Imran, 3:33]

Allah Preamăreţul spune despre Profetul Hud (Pacea fie asupra sa!):

„Şi (Noi l-am trimis) la (neamul) ‘Ad pe fratele lor Hud, care a zis: «O, neam al meu! Adoraţi-L pe Allah! Voi nu aveţi (altă) divinitate în afară de El! Voi sunteţi doar născocitori (de minciuni)!»” [Surat Hud, 11:50]

Şi despre Profetul Salih (Pacea fie asupra sa!):

„Şi (Noi) am trimis la Thamud pe fratele lor Salih, care a zis: «O, neam al meu! Adoraţi-L pe Allah! Voi nu aveţi altă divinitate în afară de El! El v-a creat pe voi din pământ şi v-a dat vouă să locuiţi pe el. Rugaţi-L pe El de iertare şi căiţi-vă la El! Domnul meu este Qarīb (Apropiat), Mujīb (Cel care Răspunde). »” [Surat Hud, 11:61]

Şi despre Profetul Shu’aib (Pacea fie asupra sa!):

„Şi (l-am trimis Noi) la (neamul) Madyan pe fratele lor Shu’aib, care [le-] a zis: «O, neam al meu! Adoraţi-L voi pe Allah, căci nu există altă divinitate în afară de El! Şi nu micşoraţi măsura şi greutatea! Eu vă văd întru bine, dar eu mă tem pentru voi de chinul unei zile care (le) va cuprinde (pe toate).»” [Surat Hud, 11:84]

Şi despre profetul Enoch (Pacea fie asupra sa!):

„Şi (adu-ţi aminte) de Ismail şi de Idris şi de Dhu-l-Kifl - şi toţi erau răbdători.” [Surat Al-'Anbiya', 21:85]

Mohammed (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a fost ultimul Mesager; niciun alt Mesager nu va mai veni până în Ziua Judecăţii. Allah Preaînaltul spune:

„Mohammed nu este tată niciunuia dintre bărbaţii voştri, ci el este Trimisul lui Allah şi încheietorul Profeţilor, şi Allah este Atoateştiutor.” [Surat Al-'Ahzab, 33:40]

Religia lui Mohammed (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a abrogat religiile anterioare (în ceea ce priveşte modul de viaţă şi aplicarea legilor acestora în viaţa de zi cu zi). Este religia completă şi finală a Adevărului, care trebuie urmată şi care  va continua să existe până la venirea Ceasului.

Allah îi numeşte pe unii Mesagerii Ulul-Azm (cei care au o determinare puternică). Ei au fost cei mai determinaţi dintre Mesageri în a transmite Mesajul oamenilor; au fost răbdători şi de neclintit. Aceştia au fost Noe, Avrām, Moise, Isus şi Mohammed, pacea lui Allah fie asupra lor. Allah Preaslăvitul spune:

(Adu-ţi aminte) când am fãcut noi legământ cu Profeţii şi cu tine, cu Noe, cu Avrām, cu Moise şi cu Isus – fiul Mariei – şi când am luat de la ei legământ puternic” [Surat Al-'Ahzab, 33:7]



♦ Cine a fost Mohammed ‎‎(Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!)?

Numele lui a fost Mohammed ibn ‘Abd Allah ibn ‘Abd Al-Muttalib ibn Hāshim. A fost cunoscut sub numele de Abu-Qassim (tatăl lui Qassim). Era din tribul arab Quraiş, care se trage din ’Adnaan. ’Adnaan a fost dintre fii lui Ismail (Pacea fie asupra sa!), Profetul lui Allah şi fiul lui Ibrāhīm (Avrām – pacea lui Allah fie asupra sa!), cel mai iubit dintre robii lui Allah.

Profetul (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a spus:

„Cu adevărat, Allah a ales tribul lui Kinanah deasupra triburilor dintre fiii lui Ismail. El a ales tribul Quraiş deasupra tribului Kinanah; El a a ales Banū Hāshim deasupra altor familii din Quraiş şi El m-a ales pe mine din Banū Hāshim.”  (Muslim)

A fost născut în anul 571 C.E, în onoratul oraş Mecca. Mecca era centru religios din Peninsula Arabică, acolo aflându-se Ka‘bah, construită de Ibrāhīm şi fiul său (Pacea fie asupra lor!).

Toată viaţa sa a fost un exemplu de adevăr şi de încredere. El (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) niciodată nu a spus vreo minciună, nu a fost dintre cei necredincioşi şi nu a înşelat pe nimeni. Chiar înainte de a primi Revelaţia, era cunoscut printre oamenii săi ca fiind „cel demn de încredere”, iar ei îi încredinţau bunurile lor atunci când vroiau să călătorească. De asemenea, era cunoscut ca fiind „cel sincer”. Avea un caracter şi maniere excelente. Era elocvent în ceea ce spunea. Întotdeauna dorea binele celorlalţi. Allah Preamăreţul îl descrie:

„Şi cu adevărat tu (o, Mohammed) ai un înalt caracter moral!” [Surat Al-Qalam, 68:4]

El (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) a primit prima sa Revelaţie de la Allah la vârsta de 40 şi apoi a rămas în Mecca timp de 13 ani, chemând oamenii să Îl adore doar pe Allah. A emigrat la Medina unde a chemat, în continuare, oamenii la Islam. Acolo, Allah Preaînaltul i-a revelat restul Legilor. El a cucerit Mecca la opt ani după emigrarea sa şi a murit la vârsta de 63 de ani, după ce a primit întreg Coranul de la Allah prin Revelaţie Divină. Toate Legile religiei au fost revelate, completate şi perfecţionate, iar majoritatea arabilor a acceptat Islamul.



♦ Beneficiile credinţei în Mesageri

Prin credinţa în diferiţii Mesageri pe care Allah i-a trimis, beneficiem de:

a. musulmanul vede Mila şi Dragostea lui Allah pentru robii Săi, care a trimis pentru ei Mesageri ce au transmis Religia Sa. Mesagerii înşişi erau exemple de urmat.

b. pentru a îi distinge pe credincioşii sinceri de ceilalţi, este obligatoriu pentru cel care crede în Mesagerul lui Allah (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) să creadă şi în ceilalţi Mesageri care sunt menţionaţi în Cartea Sa.

c. cei care cred în Mesageri şi apoi cred în Mohammed (Pacea şi binecuvântarea lui Allah fie asupra sa!) primesc o răsplată dublă.




~ extras din cartea: "Mesajul Islamului" de dr. `Abd Ar-Rahman bin Al-Karim Ash-Sheha ~ 


http://islamhouse.com/ro/books/441682/

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.
 
;